ایمیل: info@seoinc.ir

تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا در واقع همان چیزی است که کاربران مختلف به خاطر آن وارد یک وب سایت و یا وبلاگ می شوند. تولید محتوا سایت در فرآیند سئو و بهینه سازی وب سایت نقش بسیار پر رنگی دارد به گونه ای که شما با ایجاد محتوا با کیفیت می توانید رتبه وب سایت خود را بسیار افزایش دهید. از همین رو اغلب مدیران وب سایت ها بخش عظیمی از فعالیت های خود را به فرآیند ورود محتوا اختصاص می دهند و به دنبال آن محتوا نویسان و وبلاگ نویسان متخصصی را استخدام می نمایند. هزینه تولید محتوا به عوامل متعددی وابسته است. شما با به کار گیری خدمات تولید محتوا اطلاعاتی را از منبع های معتبر در زمینه کسب و کار خود، به کمک ابزار ها و روش های تولید محتوا به کاربران منتقل می کنید. محتوا موضوعی است که در همه جا از جمله اینترنت، کتاب ها، مجلات، تلویزیون، ذخیره کننده ها، رادیو و… وجود دارد، بنابراین استراتژی تولید محتوا وب سایت یک امر ضروری می باشد که باید به آن توجه نمود. امروزه با توجه به افزایش رقابت در زمینه های کاری، شیوه تولید محتوا سایت کاملا تغییر کرده است و نویسندگان در تلاش اند، تا با سفارش تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد پیروز این میدان شوند. همان طور که می دانید گوگل تعیین کننده جایگاه وب سایت ها می باشد و یکی از مهم ترین فاکتور هایی که گوگل در تعیین رتبه به آن بسیار توجه دارد ایجاد محتوا با کیفیت است. با همه این اوصاف بازاریابی تولید محتوا ارزشمند و با کیفیت به راحتی بدست نمی آید و مستلزم دانش کافی و کسب مهارت می باشد. حال قصد داریم هر آن چه که برای آموزش تولید محتوا منحصر به فرد لازم است بدانید، برای شما بیان نماییم.

روش های تولید محتوا

نوشتن عنوان مناسب در تولید محتوا:

عنوان در تولید محتوا وب سایت همواره نقش مهمی دارد و یکی از دلایل عدم موفقیت بسیاری از افراد در تولید محتوا عنوان نامناسب می باشد. همواره سعی کنید عنوان جذابی برای محتوا خود قرار دهید که مخاطب را برای خواندن محتوا شما مشتاق کند.

انتخاب عنوان

بررسی محتوا وب سایت های رقیب:

شما با بررسی و آنالیز محتوا های رقیب می توانید کم و کاستی هایی که در آن وجود دارد را در محتوا خود قرار دهید و در صورتی که رقیبی در حیطه کاری خود یافت نکردید، بهتر است بدانید کارتان بسیار آسان تر خواهد بود و به راحتی می توانید با محتوای مناسب خود در گوگل رتبه بالایی کسب نمایید.

وب سایت رقیب

نیاز کاربر خود را در تولید محتوا در نظر بگیرید:

شما باید در نظر داشته باشید هدف اصلی شما در تولید محتوا  سایت مخاطبان هستند. شما محتوا را برای کاربران تولید می کنید، بنابراین باید سعی کنید محتوای خود را به منبعی تبدیل کنید که پاسخگوی همه ی نیاز کاربرانتان باشد.

نیاز کاربر

برخلاف دیگران بنویسید:

یکی از تکنیک هایی که اغلب محتوا نویسان از آن اطلاعی ندارند این است که مخالف دیگران بنویسید. به عنوان مثال زمانی که همه در رابطه با فواید موبایل می نویسند، شما برای خطرات موبایل محتوا بنویسید. این به مخاطب نشان می دهد که شما به نکاتی توجه دارید که دیگران به آن بی اهمیت هستند. این موضوع خاص بودن شما را نسبت به رقبایتان نشان می دهد.

بر خلاف دیگران نوشتن

نکات نگارشی را در تولید محتوا رعایت کنید:

یکی از موضوعات مهمی که در ورود محتوا و قبل از انتشار باید به آن توجه نمود رعایت نکات نگارشی است. استفاده صحیح از ویرگول، کاما و نقطه در تولید محتوا بسیار مهم می باشد. عدم رعایت نکات نگارشی موجب کج فهمی و عدم درک درست خواننده از مطالب شما می شود.

نکات نگارشی

به طول محتوا توجه داشته باشید:

یک محتوای مناسب باید 1200 کاراکتر باشد، محتواهای بسیار طولانی نیز نمی تواند زیاد مفید باشد، زیرا معمولا کاربران زمان و حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند. محتوای کمتر از 500 کاراکتر نیز برای گوگل به عنوان مقاله به شمار نمی آید.

طول محتوا

متا تگ عنوان مناسب قرار دهید:

متا تگ عنوان یکی از ابزار های تولید محتوا است که اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا اولین قسمتی است که از طریق گوگل خوانده می شود. توجه داشته باشید متا تگ عنوان حتما باید با محتوای شما مرتبط باشد، زیرا چنانچه گوگل متوجه شود عنوان شما با محتوا هیچ ارتباطی ندارد آن وب سایت را جریمه می کند.

متا تگ عنوان

متا تگ توضیحات را جدی بگیرید:

متا تگ توضیحات نیز مانند عنوان اهمیت زیادی دارد و در بهینه سازی رتبه وب سایت بسیار تاثیرگذار است. زمانی که وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو در صفحه نمایش داده می شود، این توضیحات در زیر عنوان به نمایش کاربران در می آید و با خواندن آن تصمیم می گیرند وارد وب سایت شوند و یا آن را رها کنند. بنابراین متا تگ توضیحات بسیار اهمیت دارد و نباید آن را نادیده گرفت.

متا تگ توضیحات

انتخاب کلمات کلیدی مناسب:

کلمات کلیدی نقش بسزایی در رتبه وب سایت دارد اما متاسفانه برخی از محتوا نویسان به اشتباه گمان می کنند هر چه تعداد این کلمات بیشتر باید شانس بیشتری برای کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جستجو خواهند داشت در صورتی که کلمات کلیدی باید تنها 2 الی 3 درصد کل کلمات را در بربگیرد.

 

انتخاب کلمات کلیدی

بین صفحات وب سایت خود لینک های داخلی قرار دهید:

هنگامی که شما یک صفحه جدید ایجاد می کنید، این صفحه بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود. چنانچه صفحه ایندکس شده بعدا خوانده نشود، به مرور رتبه ی کسب شده خود را از دست می دهد، بنابراین شما می بایست به کمک تکنیک هایی همچون لینک داخلی این صفحه را مجددا به گوگل نشان دهید.

لینک

مقالات آموزشی به کار ببرید:

اگر کمی توجه کنید متوجه خواهید شد، اغلب افراد به دنبال سوال چگونه، چرا و چیست هستند بنابراین شما در تولید محتوا باید به گونه ای بنویسید که پاسخگوی همه پرسش های آن ها باشید و مطلبی را به مخاطبان خود آموزش دهید.

مقالات آموزشی

تاثیر تکنولوژی بر تولید محتوا

تکنولوژی های تولید و انتقال رسانه موجب تغییر و نوآوری در قالب ها و انواع محتوا می شود و نیاز های جدید کاربران را تامین می کند. در راستای همین تغییرات، برای تولید محتوا سایت می تواند ارزش های بزرگی ایجاد شود. امروزه موارد بسیاری مانند سرعت انتشار محتوا، در دسترس بودن محتوا و نحوه استفاده مجدد از محتوا مورد توجه صاحبان وب سایت قرار گرفته است. در اصل برای ناشران و نویسندگان یک محتوای اصولی، انتشار وسیع و سرعت انتشار آن بیشتر از تولید محتوا اهمیت دارد. اگر بخواهیم به بیان ساده تر بگوییم، محتوایی که تولید شود اگر در سطح وسیعی دیده نشود سودمند نخواهد بود. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها که در حیطه انتشار کتب فعالیت می کرده اند، اکنون به پایگاه داده های غول آسا و پرتال های اطلاع رسانی رو آورده اند تا محتوا خود را در اختیار تعداد کثیری از مخاطبین قرار دهند.

مزایای تولید محتوا در سایت

  • افزایش تعداد صفحات ایندکس شده در موتورهای جستجو
  • افزایش زمان ماندگاری در سایت به کمک لینک های داخلی
  • افزایش سطح دسترسی کاربران به وب سایت با تعداد عبارات بیشتر
  • دریافت بک لینک های طبیعی به عنوان منبع از وب سایت های دیگر
  • جذب مشتریان بیشتر با توضیح محصولات یا خدمات

ساختار تولید محتوا

تولید محتوا وب سایت باید براساس ساختار مورد تایید موتورهای جستجو انجام شود. منظور از ساختار مناسب، به کار بردن صحیح تگ ها، پراکندگی و وزن کلمات، تعداد کلمات و نوشتن براساس قوانین سئو می باشد. اما همانطور که می دانید این امر بسیار مشکل و تخصصی است که باید توسط متخصصان ماهر در این زمینه صورت بگیرد. تولید محتوا وب سایت به تنهایی نمی تواند منجربه موفقیت شما شود بلکه در کنار آن باید از ساختار مناسبی استفاده نمود. با این اوصاف پیشنهاد می کنیم به جای آزمون و خطا در تولید محتوا از متخصصان خبره در این زمینه استفاده نمایید.