ایمیل: info@seoinc.ir

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت هایی که با استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای تبلیغ محصولات و خدمات صورت می گیرند،  گفته می شود. به بیان ساده تر می توان گفت، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی به کمک ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی ارتباط مخاطبان و مشتریان را برقرار می کند. دیجیتال مارکتینگ به اینترنت بسیار وابسته است و به مشتریان اهمیت زیادی می دهد. در دیجیتال مارکتینگ، شرکت در تلاش است که با استفاده از ابزارهای متعددی همچون وب سایت، موبایل، ایمیل و شبکه های اجتماعی رفتار کاربران را بررسی کند تا بهترین بازخورد را دریافت نماید. بنابراین هدف ما در دیجیتال مارکتینگ افزایش فروش و مشتری می باشد.

در این مقاله می خواهیم در مورد مزیت دیجیتال مارکتینگ و ابزار های آن صحبت کنیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی سایت یا سئو برای موتورهای جستجو
سئو را می توان از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای نام برد. به کمک سئو در موتورهای جستجو، هدفمندترین مخاطبان را می توانید داشته باشید.
بازاریابی محتوا
بهترین ابزار در دیجیتال مارکتینک بازاریابی محتوا است که با هر سرمایه و بودجه ای می تواند کسب و کارهای آنلاین شما را رونق ببخشد. در بازاریابی محتوا برای رفع نیاز مخطبانتان محتوا تولید می کنید که این تولید محتوا می تواند، یک مقاله یا یک فیلم آموزشی باشد. با رفع نیاز مخاطبانتان شما مورد اعتماد آن ها قرار می گیرید و مشتری های خود را افزایش می دهید.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ می باشد. امروزه همه ی ما برای رفع نیاز خود در اینترنت از موبایل استفاده می کنیم و همین موجب می شود که بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری کنیم. با این اوصاف کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی می توانند، باعث بازدهی بالا در هر کسب و کاری شوند. تاثیری که شبکه های اجتماعی بر مخاطبان می گذارد در هیچ رسانه ی دیگری وجود ندارد.
بازاریابی ایمیلی
شما هیچ کسب و کار موفقی را پیدا نخواهید کرد که از ایمیل مارکتینگ استفاده نکرده باشد. ایمیل مارکتینگ تنها شیوه ای است که شما می توانید پیشنهادات خود را به اطلاع مشتری های خود برسانید و آن ها را مجاب کنید تا مجددا به سایت شما بیایند. ایمیل مارکتینگ مانند بازاریابی محتوا نیاز به هزینه و بودجه ای ندارد و برای هر نوع کسب و کاری مناسب می باشد.
بازاریابی ویدئویی
بدیهی ست که بیشتر مخاطبان دیدن ویدئو را نسبت به خواندن مقاله ترجیح میدهند و ویدئو برایشان بیشتر مورد اعتماد می باشد. یکی دیگر از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ است که تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان دارد.
بازاریابی چریکی
در دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک که نمی توانند هزینه های سنگین دهند، بهترین ابزار بازاریابی چریکی می باشد. هدف در این روش رسیدن به بازدهی بالا با کمترین هزینه است. درواقع سعی می کند به جای صرف هزینه، یک ایده خوب برای جذب مشتری ارائه کند. در بازاریابی چریکی به مشتری های فعلی اهمیت بیشتری نسبت به مشتری های جدید داده می شود.
تبلیغات اینترنتی
روش تبلیغات اینترنتی بهترین روش برای کسانی که مشکلی در پرداخت هزینه های تبلیغاتی ندارند و قصد رسیدن به سریع ترین بازخورد را دارند می باشد. در دیجیتال مارکتینگ یکی از روش های محبوب تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است که موجب می شود بک لینک های مفید و دائمی دریافت کنید و به برند سازی ایده آل خود برسید. یکی دیگر از روش های جدید تبلیغات اینترنتی، ارسال پیام اعلان است که در اپلیکیشن های موبایل وجود دارد. پیام های اعلان به حالت نوتیفیکیشن در موبایل مخاطبان ظاهر می شوند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

  • رسیدن سریع به مخاطب هدف
  • قابلیت بهبود سیستم در زمان کوتاه
  • امکانات متنوع تبلیغاتی
  • استفاده از کمپین های تبلیغاتی با کم ترین قیمت
  • افزایش میزان سود دهی
  • نتایج قابل اندازه گیری و قابل پیگیری
  • بهینه سازی آسان
  • به اشتراک گذاری آسان
img

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ می باشند. استفاده مناسب از این ابزارها موجب گسترش یک کسب و کار در اینترنت می شود و باعث می شود مشتریان جدید خود را به مشتریان دائم تبدیل کنید.

دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین فعالیت می کند و نیاز اساسی در هر کسب و کاری می باشد. در مقاله دیجیتال مارکتینگ به ابزارهایی اشاره کردیم که هیچ کسب و کار موفقی را نخواهید یافت که از این ابزارها استفاده نکرده باشد. این ابزارها امکان برقراری ارتباط با مخاطبان را برای شما فراهم می کند. بنابراین تا جایی که ممکن است با توجه به میزان سرمایه خود از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.
جمع بندی