ایمیل: info@seoinc.ir

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ را می توان شکلی از آگهی معرفی کرد که به صورت گزارش ارائه می شود. رپورتاژ باید به گونه ای ارائه شود که مخاطبان رسانه ای، اطمینان داشته باشند که با یک گزارش بی طرف رو به رو شده اند، اما حقیقت اینگونه نیست. شما آن چه را که در رپورتاژ می بینید، می خوانید و می شنوید در واقع حاصل تلاش برنامه ریزی شده برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن شما می باشد. مخاطبان معمولا به رسانه ها اعتماد دارند ازین جهت رپرتاژ آگهی بسیار در کسب و کار های در حال توسعه تاثیرگذار است. با توجه به اهمیت رپرتاژ در کشورهای پیشرفته، قوانین بسیار سخت و محکمی در رابطه با آن تصویب شده است.

امروزه رپورتاژ در فضای اینترنت نقش پررنگی دارد به گونه ای که یک مقاله در نگاه اول یک پست عادی به نظر می آید که به شکل یک مطلب عادی و یا خبری می باشد اما در واقع یک پست کاملا تبلیغاتی است که از قبل سازمان یافته و مطابق با اهداف یک محصول و یا یک سایت تنظیم شده است و در آن چندین لینک درج شده که شما را به سمت وب سایت مورد نظر هدایت می کند.

هدف رپورتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی تلفیقی از مزایای تبلیغات چاپی سنتی و مقالات ویژه می باشد که توسط یک گزارشگر ماهر نوشته می شود. همانطور که می دانید داستان های ویژه معمولا ویژگی های خاص تری در رابطه با شرکت یا محصولات نسبت به تبلیغات سنتی دارند، اما شما نسبت به مطالبی که به چاپ می رسد کنترل خیلی کمتری دارید. در حالی که شما می توانید با پرداخت هزینه ای بیشتر برای فضای در نظر گرفته شده برای مطالبتان، قدرت و کنترل کلی بر کلیت مطالب خود داشته باشید، بدان معنا که شما قادرید به راحتی به مزایای محصولات و خدمات خود اشاره کنید و یا یک داستان و روایت اثرگذار ارائه دهید.

در ایران رپورتاژ آگهی به شکل متفاوتی ارائه می شود، برای رپرتاژ آگهی سایت های ایرانی اصولا وب سایت و یا اپلیکیشن آنلاین به دیگران معرفی می شود. این معرفی ها معمولا به کمک بک لینک ها انجام می شود. در کشورهای خارج از ایران این مفهوم با عنوان Review شناخته می شود و به آن رپورتاژ اگهی می گویند. در ایران بسیاری از صاحبان وب سایت ها از رپرتاژ جهت تبلیغ و افزایش رتبه وب سایت خود در گوگل استفاده می کنند.

رپورتاژ آگهی و رپرتاژ آگهی هر دو یک واژه هستند که در واقع واژه اصلی رپرتاژ می باشد. اگر شما در وب سایت ها جستجو کنید خواهید دید، هر دو کلمه “رپرتاژ” و “رپورتاژ” در وب دیده می شود که هر دو یک نوع آگهی تبلیغاتی به شمار می آیند که در قالب یک گزارش بی طرف ارائه می شود. در ایران  از واژه ی رپورتاژ استفاده می شود و شیوه ی رپرتاژ آگهی در ایران اغلب به صورت رپورتاژ آگهی اینترنتی به کار رفته است.

رپورتاژ به نقل از وب سایت بازاریابی:

رپرتاژ را یک قالب و شکل چاپی می نامند که یک شرکت یا سازمان جهت بازاریابی و معرفی برند و محصولات خود به صورت کاملا بی طرف، برای آن هزینه می کند. مدیر تبلیغات، هزینه ای را به مجله، روزنامه و یا وب سایت برای فضای مورد نیاز محتوای متن به مخاطب مورد نظر می پردازد.

رپورتاژ آگهی از وب سایت لینک سازی:

در این جا منظور از ریپرتاژ تصاویر و توضیحاتی می باشد که به همراه لینک به عنوان یک مطلب در سایتی منتشر می شود.

رپورتاژ به نقل از وب سایت ویرلن:

رپرتاژ را به عنوان بهترین روش برندسازی و تبلیغات اینترنتی می شناسند که بزرگترین برند های دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن کمک می گیرند.  رپرتاژ آگهی نوعی از تبلیغات غیر مستقیم است به همین دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد و مخاطبان به راحتی به آن اعتماد می کنند و مشتاقانه کل مطلب را دنبال می کنند.

رپورتاژ انواع گوناگونی دارد که مهم ترین آن ها، رپرتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات، روزنامه ها و رپرتاژ آگهی اینترنتی می باشد.

رپرتاژ چگونه می تواند به ارتقای رتبه سایت در گوگل کمک کند؟

در محتوای رپرتاژ معمولا سه تا پنج کلمه کلیدی به سایت مورد نظر لینک می شود. علاوه براین در خبرگزاری ها با اتوریتی و رنک بالا در گوگل انتشار می یابد و آن گاه برای همیشه به حالت آرشیو باقی می ماند. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید، رپورتاژ تنها روش تبلیغاتی می باشد که محدودیت زمانی ندارد و همواره در سایت های خبری باقی می ماند.

چگونه می توان تاثیرگذاری رپورتاژ را افزایش داد؟

  • رپورتاژ را به صورتی تهیه کنید که حاصل تلاش یک تیم متخصص خبرنگار حرفه ای، مشاور بازاریابی و متخصص سئو باشد.
  • حتما در نظر داشته باشید رپرتاژ خود را در خبرگزاری ها و وب سایت های خبری معتبر انتشار دهید.
  • در بخش تبلیغات مهم ترین موضوع بازدیدکنندگان هستند بنابراین در نظر داشته باشید محتوای خبر متناسب با نوع مخاطبان منتشر شود تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود.
رپوتاژ

شکل و قالب کلی رپورتاژ

در حالت کلی ماهیت رپورتاژ آگهی ها با آگهی های معمولی کمی متفاوت است. در این نوع از آگهی های محتوا محور، طول مطالب زیاد می باشد و در آن به مزایای محصولات و یا روایتی از ویژگی های یک محصول اشاره می شود.

اعتبار در آگهی رپورتاژ

ازجمله دلایلی که موجب شده است مدیران تبلیغاتی  رپورتاژ آگهی را به آگهی معمولی ترجیح دهند، اعتبار بسیار آن ها در بین مخاطبان است. رپرتاژ آگهی معمولا از طریق هر گونه محتوای دیگری در داخل یک رسانه توسط کاربر خوانده می شود و هر اندازه هیجان بیشتری از این طریق در مخاطب ایجاد شود، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. جالب است بدانید اغلب مردم آگهی هایی که دارای عکس و تصویر هستند را تنها یک تبلیغ می دانند و ارزش زیادی برای آن ها قائل نمی شوند.

نویسنده محتوای رپورتاژ آگهی

محتوای رپورتاژ آگهی را شخصی در داخل سازمان سفارش دهنده، مسئول کمپین های تبلیغاتی و یا یک نفر از گزارشگران آن رسانه می نویسد. گاهی نیز در بعضی از شرکت های بزرگ متن رپرتاژ را داخل خود سازمان و شرکت تنظیم می کنند و یا به آژانس طرف قرارداد جهت امور تبلیغاتی می سپارند. نکته قابل توجه در تنظیم محتوای رپورتاژ بی طرفانه بودن مطالب نوشته شده است هر چند به نوعی تبلیغ می باشد و برای آن هزینه ای پرداخت شده است.

رپورتاژ آگهی در حقیقت یک خبر است که به صورت یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در سایت های خبری و خبرگذاری های پربازدید منتشر می شود و یک تیتر جذاب، چند پاراگراف متن و عکس را دربر می گیرد